מיינדפולנס – מפת אתר

רוצים להתעדכן בפוסטים חדשים? הרשמו



פוסטים אחרונים

מיינדפולנס באירגונים חוסך משאבים

מיינדפולנס זוכה לתשומת לב רבה לאחרונה, עם התייחסות גוברת הן בעולם העסקים, והן בעולם המדע והרפואה. תרגול מיינדפולנס נבדק קלינית בעשורים האחרונים בלמעלה מ-4000 מחקרים ונמצא יעיל במגוון כה רחב של מקרים עד שלעיתים מתקבלת התחושה להמשך קריאה  

מיינדפולנס למנהלים

מיינדפולנס למנהלים – טוב לעובדים

עפ״י הסקר האחרון של הלמ״ס (פורסם ב-15.8.17) 46% מהמועסקים בישראל (1.6 מיליון איש) חווים מתח או לחץ נפשי בעבודתם. מנכ"לים ומנהלים חשופים מטבע הדברים לרמות גבוהות יותר של סטרס (61%) ויש להניח שעובדים רבים מרגישים את תוצאות הלחצים האלה להמשך קריאה  

אכילה מודעת

אכילה מודעת – סקירת מחקרים בנושא

אכילה מודעת ( mindful eating ) סקירה של 68 מחקרים של אוניברסיטת קיימברידג׳ בדקה את השפעות תרגול המיינדפולנס על אכילה. נמצא כי גישות מבוססות מיינדפולנס הינן יעילות ביותר בהתמודדות עם אכילה רגשית, אכילה בולמוסית (binge eating) ואכילה הנובעת מגירויים חיצוניים. לתרגול מיינדפולנס ולאכילה מודעת יש יכולת לענות על התנהגויות אכילה בעייתיות, והשורה התחתונה היא שעידוד גישה מבוססת מיינדפולנס לאכילה צריכה להיכלל בהנחיות הכלליות הניתנות לציבור בנושא שמירת משקל. בתאבון ובתשומת לב 🙂 אכילה מודעת – קישור לסקירה המלאה להמשך קריאה  

מיינדפולנס וחמלה

יומן קריאה: Work – על מיינדפולנס במקום העבודה

Parallax Press © הספר Work: מיינדפולנס וחמלה כמפתח לעולם הקריירה והעבודה   כתב אורח: אמיר בן ארצי הספר Work: How to Find Joy and Meaning in Each Hour of the Day הוא אחד מעשרות הספרים שפרסם באנגלית מורה הזן טיק נהאת האן (Thich Nhat Hanh), שנחשב בעיני רבים כאדם שהביא את המיינדפולנס לעולם המערבי. ספר קל לקריאה זה עוסק באופן תמציתי (120 עמודים) וצלול בכלים המרכזיים שיכולים לאפשר לנו לחולל תמורה עמוקה ומיטיבה באופן שבו עובדים,... להמשך קריאה