המרכז למיינדפולנס

השפעת מיינדפולנס על סטרס וחרדה

במחקר מקיף של המכון הלאומי לבריאות בארה״ב על השפעת מיינדפולנס על סטרס וחרדה נמצא כי:

לאחר קורס מיינדפולנס (MBSR) נצפתה ירידה משמעותית ברמות הורמון אדרנוקורטיקוטרופי המוביל להפרשת אדרנלין וקורטיזול במצבי חירום ולחץ.

בנוסף נמצאה ירידה משמעותית בציטוקינים פרו דלקתיים בקרב משתתפים עם הפרעת חרדה מוכללת.

ציטוט סיכום המחקר על השפעת מיינדפולנס על סטרס וחרדה:

We found larger reductions in stress markers for patients with GAD in the MBSR class compared to control; this provides the first combined hormonal and immunological evidence that MBSR may enhance resilience to stress.

מה כל זה אומר?

שבנוסף לתחושת הקלה מדווחת, קורס מיינדפולנס (MBSR)  מוביל להפחתה בסממנים פיזיולוגים של דחק (סטרס) וחרדה… רק שנהיה בריאים!

לתקציר המחקר

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

יותר קשב, יותר ריכוז

תרגול מיינדפולנס מאפשר לנו לעצור את כדור השלג לפני שהוא צובר תאוצה. בתרגול אנחנו מאמנים את התודעה לחזור לכאן ועכשיו, וכך לומדים לא להיסחף בשטף המחשבות. היעילות הגבוהה של התרגול נבדקה קלינית באלפי מחקרים, במאמר הזה נציג כמה ממצאים עיקריים.

להמשך קריאה >

כיף שחזרת!

חוזרים שוב ושוב אל הרגע הזה…

עדיין אין לך חשבון? 

נעים להכיר

קחו רגע להצטרף לקהילת המתרגלים של המרכז למיינדפולנס וקבלו גישה אל עשרות קטעי שמע לתרגול בכל זמן שתבחרו. ההרשמה קצרה, פשוטה וחינמית ולא נעביר את הפרטים שלכם לאף אחד כמובן.

Register with us by filling out the form below.