המרכז למיינדפולנס

נהדר!
תודה רבה על הרשמתך
מייל עם פרטים על האירוע כבר בדרך אליך… להתראות!

מיינדפולנס וטראומה – סדנת יום למנחים

eventCreated with Sketch.

תאריך

יום שבת – 19/01/2019 , 10:00-17:00

placeholderCreated with Sketch.

מיקום

סמטת אהרון שלוש 5, תל אביב יפו

לבקשות מיוחדות ופרטים נוספים דברו איתנו
במייל: [email protected] או בטלפון: 072-3954444

מיינדפולנס וטראומה – הילכו יחדיו?

כיצד ידע מבוסס בתהליכי טראומה וחוסן יכול לתמוך ולהקל בתרגול מיינדפולנס ובהנחיית אחרים/ות בתרגול – הזמנה לחקירה, לימוד, ותרגול

בכל מקום שם אנו מנחים, מישהו/היא בחדר עלול/ה להיאבק בטראומה. רובנו נחווה אירוע טראומטי בחיינו, ועד 20% מאתנו יפתחו מתח פוסט-טראומטי, רובנו מכירים/ות פגועי טראומה ואת הקושי המתלווה לכך בחיים – במיוחד בארץ זו.

טראומה אינה חייבת להיות מאסר עולם, אך היא אכן מלווה בתחושת איום ולעיתים תחושה זו אינה עוזבת את מערכת הגוף-נפש בקלות ואף לאורך שנים. בסל ואן דר קולק, מחוקרי הסינדרום הפוסט טראומטי קורה לה ״אימה שמעבר למילים״ והינו תומך נלהב בשילוב טיפולים מבוססי קשב לגוף לתוכניות טיפול בטראומה. מיינדפולנס הינה טכניקה מוכחת להורדת מתח ותגובתיות ולאט אך בעקביות טיפולים מבוססי מיינדפולנס קיבלו חשיפה ונכנסו למערכות הבריאות ולמערכות החינוך, גם בארץ. יותר ויותר מנחים/ות פוגשים פגועי טראומה המגיעים לסדנאות וריטריטים, ומבינות/ים שיש צורך בהתאמה והבנה מעט יותר מקיפה לגבי הסינדרום והשפעותיו על היכולת, הנכונות והקצב של התרגול במקרים הנ״ל; כמו גם על ההבדל בין טיפול מבוסס מיינדפולנס לבין לימוד מיינדפולנס – מה המתנות ומה הגבולות.

איך מיינדפולנס יכול לסייע?

מיינדפולנס הינו תרגול מנטאלי הניצב בחזית המחקר המדעי בשנים האחרונות, נבדק קלינית בלמעלה מ-4500 מחקרים ונמצא מועיל במגוון רחב של התמודדויות פיסיות ופסיכולוגיות. תרגול מיינדפולנס מביא לרמות גבוהות יותר של בריאות גופנית, חוסן נפשי, שלווה ואושר.
ביום שני ה-18.5.20 בשעות 10:00-11:30 נקיים מפגש התנסות אונליין המכוון בעיקר – אך לא רק – לחסרי ניסיון תרגול. המפגש יכלול רקע תיאורטי, היסטורי ומדעי והתנסות מעשית בתרגול מיינדפולנס.

ג'ודיתה בן דוד מבקשת להזמין אתכם לסדנה יומית בנושא, בה נעלה שאלה מכריעה: איך אנחנו יכולים למזער את הסכנות הפוטנציאליות של תשומת לב קשובה לפגיעות המתמודדים/ות, תוך כדי מינוף היתרונות החזקים שלה? מהרבה בחינות, במבט ראשון זה עשוי להיראות הזדמנות מושלמת לריפוי. טראומה יוצרת מתח וסטרס, ומיינדפולנס היא טכניקה מוכחת להפחתת מתח. עם זאת מסתבר שכאשר התרגול מוגש ללא מודעות לטראומה, תרגול מיינדפולנס יכול להחריף את הסימפטומים של תגובת לחץ טראומטית. המתמודדים/ות עם פוסט טראומה עלולים/ות לחוות פלאשבקים, ניתוק ואפילו טראומה חוזרת.

הסדנה תכלול:

  • סקירה קצרה על מוח, טראומה וחוסן
  • ריענון הידע בנושא המוח ומיינדפולנס, וכיצד עולה תקווה ממיינדפולנס לטיפול נפשי
  • שלבים בסיסיים בייצוב וויסות רגשי
  • תרגול בזוגות ושלשות להעמקת החקירה
  • דיון מסכם

הבוגרים שלנו מספרים

הקורס הועיל לי ואיפשר לי כניסה לעולם המדיטציה, שאני מקווה להמשיך בה באופן קבוע. חל שיפור מסוים ביכולת שלי להכיל מצבי לחץ ולהרדם בלילה.

רן רינת

הקורס נתן לי כלים להתמודד עם מצבי רוח ומחשבות לא מיטיבות. למדתי להניח לרצון להאחז או לנטייה לדחיינות ולתת לדברים להיות כפי שהם. הייתה בקורס אווירה טובה, נינוחה, מכילה ואותנטית.

רותי בארלי

בעקבות הקורס קל לי יותר לשחרר, למרבה האירוניה זה מוביל לכך שקונפליקטים נגמרים לטובתי.

אוהד ספרא

בעקבות הקורס אין התנהגות אוטומטית במצבים לחוצים או מלחיצים, והצלחתי לנהל את סדר היום באופן רגוע יותר.

כוכי טבקה

בעקבות הקורס חלו שינויים תפיסתיים באיך שאני חושב. קיבלתי כלים שאוכל להעזר בהם ולתרגל גם לאחר הקורס.

ליאור רוזנברג

בעקבות הקורס חלו שינויים מועילים, קיבלתי כלים איך לשחרר את הגוף והראש מסיפורים לא אמיתיים.

שעבאן איכראם

כיף שחזרת!

חוזרים שוב ושוב אל הרגע הזה…

עדיין אין לך חשבון? 

נעים להכיר

קחו רגע להצטרף לקהילת המתרגלים של המרכז למיינדפולנס וקבלו גישה אל עשרות קטעי שמע לתרגול בכל זמן שתבחרו. ההרשמה קצרה, פשוטה וחינמית ולא נעביר את הפרטים שלכם לאף אחד כמובן.

Register with us by filling out the form below.