גישות בתרגול מיינדפולנס

גישות בתרגול מיינדפולנס – ראיון עם פרופסור ג׳ון קבט-זין ( Jon Kabat Zinn )

פרופ׳ ג׳ון קבט-זין – מפתח תכנית MBSR, מייסד המרכז למיינדפולנס באוניברסיטת מסצ׳וסטס, מחברם של ספרים רבים בנושא ומחלוצי המחקר הקליני בתחום – הוא אחד מאלו שתרמו רבות לתפוצת תרגול מיינדפולנס בעולם המערבי בעשורים האחרונים.

בוידיאו האינטימי שכאן מספר ג'ון על 9 גישות בתרגול מיינדפולנס שלדעתו צריכות ללוות את התרגול :

  • תודעת מתחיל (Beginners Mind)
  • היעדר שיפוטיות
  • קבלה
  • שחרור (Letting Go).
  • אמון (Trust)
  • סבלנות
  • היעדר הישגיות (Non-Striving)
  • הוקרת תודה
  • נדיבות

גישות אלו אמורות ללוות את התרגול הפורמלי והלא פורמלי – כלומר: באופן אידיאלי ללוות כל רגע מחיינו – אבל כמו שג׳ון מסביר בסוף הוידיאו, בכל אחת מהן גלומות במידה מסוימת גם האחרות, אז לא צריך להסתובב עם רשימה ארוכה בכיס, אלא עם לב פתוח באופן הנכון 🙂

צפייה מהנה, ובעיקר: תרגול מוצלח!