גישות בתרגול מיינדפולנס

גישות בתרגול מיינדפולנס – ראיון עם פרופסור ג׳ון קבט-זין ( Jon Kabat Zinn )

פרופ׳ ג׳ון קבט-זין – מפתח תכנית MBSR, מייסד המרכז למיינדפולנס באוניברסיטת מסצ׳וסטס, מחברם של ספרים רבים בנושא ומחלוצי המחקר הקליני בתחום – הוא אחד מאלו שתרמו רבות לתפוצת תרגול מיינדפולנס בעולם המערבי בעשורים האחרונים.

בוידיאו האינטימי שכאן מספר ג'ון על 9 גישות בתרגול מיינדפולנס שלדעתו צריכות ללוות את התרגול :

  • תודעת מתחיל (Beginners Mind)
  • היעדר שיפוטיות
  • קבלה
  • שחרור (Letting Go).
  • אמון (Trust)
  • סבלנות
  • היעדר הישגיות (Non-Striving)
  • הוקרת תודה
  • נדיבות

גישות אלו אמורות ללוות את התרגול הפורמלי והלא פורמלי – כלומר: באופן אידיאלי ללוות כל רגע מחיינו – אבל כמו שג׳ון מסביר בסוף הוידיאו, בכל אחת מהן גלומות במידה מסוימת גם האחרות, אז לא צריך להסתובב עם רשימה ארוכה בכיס, אלא עם לב פתוח באופן הנכון 🙂

צפייה מהנה, ובעיקר: תרגול מוצלח!

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

על חרדה, דיכאון ומיינדפולנס

תרגול מיינדפולנס מאפשר לנו לעצור את כדור השלג לפני שהוא צובר תאוצה. בתרגול אנחנו מאמנים את התודעה לחזור לכאן ועכשיו, וכך לומדים לא להיסחף בשטף המחשבות. היעילות הגבוהה של התרגול נבדקה קלינית באלפי מחקרים, במאמר הזה נציג כמה ממצאים עיקריים.

להמשך קריאה >

התמודדות עם כאבים כרוניים – איך מיינדפולנס יכול לעזור?

בתרגול מיינדפולנס אנחנו מפנים את תשומת הלב לתופעה כלשהי בחוויה המיידית שלנו כרגע. זה יכול להיות מיקוד הקשב בנשימה, בתחושות גוף ועוד. בהתמודדות עם כאבים כרוניים אנחנו שואפים לנהל את הכאב טוב יותר, להתבונן בלא נעים, בפחד מהכאב, וללמוד איך אפשר להרגיע את הגוף והתודעה.

להמשך קריאה >

מיינדפולנס מסייע לתפקוד מערכת החיסון

מיינדפולנס נמצא יעיל ביותר בהפחתת סטרס ביומיום, ואלפי מחקרים מראים זאת שוב ושוב. ההשפעה של התרגול נגלית ברמה הנפשית – בירידה בחוויית מתח ועלייה בחוסן הנפשי, וגם ברמה הפיזיולוגית – ירידה במדדי דלקת, שיפור המערכת החיסונית ועוד…

להמשך קריאה >

כיף שחזרת!

חוזרים שוב ושוב אל הרגע הזה…

עדיין אין לך חשבון? 

נעים להכיר

קחו רגע להצטרף לקהילת המתרגלים של המרכז למיינדפולנס וקבלו גישה אל עשרות קטעי שמע לתרגול בכל זמן שתבחרו. ההרשמה קצרה, פשוטה וחינמית ולא נעביר את הפרטים שלכם לאף אחד כמובן.

Register with us by filling out the form below.