המרכז למיינדפולנס

גישות בתרגול מיינדפולנס

גישות בתרגול מיינדפולנס – ראיון עם פרופסור ג׳ון קבט-זין ( Jon Kabat Zinn )

פרופ׳ ג׳ון קבט-זין – מפתח תכנית MBSR, מייסד המרכז למיינדפולנס באוניברסיטת מסצ׳וסטס, מחברם של ספרים רבים בנושא ומחלוצי המחקר הקליני בתחום – הוא אחד מאלו שתרמו רבות לתפוצת תרגול מיינדפולנס בעולם המערבי בעשורים האחרונים.

בוידיאו האינטימי שכאן מספר ג’ון על 9 גישות בתרגול מיינדפולנס שלדעתו צריכות ללוות את התרגול :

  • תודעת מתחיל (Beginners Mind)
  • היעדר שיפוטיות
  • קבלה
  • שחרור (Letting Go).
  • אמון (Trust)
  • סבלנות
  • היעדר הישגיות (Non-Striving)
  • הוקרת תודה
  • נדיבות

גישות אלו אמורות ללוות את התרגול הפורמלי והלא פורמלי – כלומר: באופן אידיאלי ללוות כל רגע מחיינו – אבל כמו שג׳ון מסביר בסוף הוידיאו, בכל אחת מהן גלומות במידה מסוימת גם האחרות, אז לא צריך להסתובב עם רשימה ארוכה בכיס, אלא עם לב פתוח באופן הנכון 🙂

צפייה מהנה, ובעיקר: תרגול מוצלח!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

מיינדפולנס ודהרמה בחברה הישראלית

הדהרמה – התרגול והשקפת העולם המושפעים מהבודהיזם – חודרים בהתמדה לחיים ולתרבות בישראל, ולעולם המערבי בכלל. דוגמה בולטת אך לא יחידה היא הצמיחה המרשימה של מיינדפולנס. צמיחה זו כבר החלה ליצור תמורות משמעותיות בתחומי

להמשך קריאה >

יותר קשב, יותר ריכוז

תרגול מיינדפולנס מאפשר לנו לעצור את כדור השלג לפני שהוא צובר תאוצה. בתרגול אנחנו מאמנים את התודעה לחזור לכאן ועכשיו, וכך לומדים לא להיסחף בשטף המחשבות. היעילות הגבוהה של התרגול נבדקה קלינית באלפי מחקרים, במאמר הזה נציג כמה ממצאים עיקריים.

להמשך קריאה >

כיף שחזרת!

חוזרים שוב ושוב אל הרגע הזה…

עדיין אין לך חשבון? 

נעים להכיר

קחו רגע להצטרף לקהילת המתרגלים של המרכז למיינדפולנס וקבלו גישה אל עשרות קטעי שמע לתרגול בכל זמן שתבחרו. ההרשמה קצרה, פשוטה וחינמית ולא נעביר את הפרטים שלכם לאף אחד כמובן.

Register with us by filling out the form below.